Tygryski
Godziny pracy oddziału:
- Poniedziałek:7.30 – 15.30
- Wtorek: 7.30 – 16.30
- Środa: 7.30 – 16.30
- Czwartek: 7.30 – 16.30
- Piątek: 7.30 – 15.30
Nauczycielki pracujące w grupie III:
mgr Agnieszka Nowik
mgr Marta Suchowolec
Pracownik obsługi:
Barbara Kostecka
Tematyka na miesiąc WRZESIEŃ:
- W przedszkolu
- Oto ja
- Moja droga do przedszkola
- Jesień w parku, w lesie
WIERSZ NA MIESIĄC WRZESIEŃ:
,,Na ulicy” (Wanda Chotomska)
Gdy zamierzasz przejść przez jezdnię,
na chodniku przystań bokiem.
Popatrz w lewo bystrym okiem,
skieruj w prawo wzrok sokoli,
znów na lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna więc swobodnie
mogą przez nią przejść przechodnie.
PIOSENKA NA MIESIĄC WRZESIEŃ:
,,Idziemy do przedszkola”(sł. I muz. Krystyna Gowik)
- Wakacje się skończyły – czas wolny i przemiły.
Idziemy do przedszkola, bo już nadszedł czas.
I w tę wrześniową porę żegnamy się z jeziorem.
Żegnamy morze, góry, łąkę, rzekę i las.
Ref.: A w przedszkolu dzień przemija – raz i dwa.
I na nudę nie ma czasu nikt spośród nas.
Bawimy się, tańczymy, rysujemy i ćwiczymy.
I na spacer wychodzimy, śmiejąc się: ha, ha, ha. /x2
- Wakacje są wspaniałe, cudowne bardzo całe.
Lecz gdy się kończą, też jest fajnie – mówię wam.
W przedszkolu zajęć wiele i dobrzy przyjaciele.
Tu czuję się jak w drugim domu, tu wszystko mam.
Ref.: A w przedszkolu dzień przemija …
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III
7.30 – 8.15
- Schodzenie się dzieci
- Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
- Zabawy indywidualne dzieci w kącikach zainteresowań
- Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
- Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczycielkę
- Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka
- Prace porządkowe
8.15-8.30
- Zabawy ruchowe i muzyczno-ruchowe, ćwiczenia poranne
8.30 – 9.00
- I śniadanie, czynności samoobsługowe, kulturalne spożywanie posiłku
9.00 – 9.30
- Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne z całą grupą
- Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę: ruchowe, muzyczne, plastyczne, poznawcze, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych
- Język nowożytny: angielski
9.30 – 11.30
- Aktywność ruchowa na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze w ogrodzie przedszkolnym
- Spacery (obserwacje przyrodnicze najbliższego otoczenia)
- Zabawy dowolne, tematyczne, badawcze w sali (niesprzyjająca aura)
- Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczycielkę
- Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach rozwoju
- Zabawy swobodne dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę
11.30 – 12.00
- II śniadanie, czynności samoobsługowe, kulturalne spożywanie posiłku
12.00 – 14.00
- Odpoczynek dzieci – relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
- Aktywność ruchowa na placu przedszkolnym
- Koło zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
- Zabawy muzyczno-ruchowe i artystyczne
- Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
- Czytanie literatury dziecięcej
14.00-14.30
- Obiad – czynności samoobsługowe, zachęcanie do zjadania sałatek i kulturalnego spożywania posiłków
14.30 – 16.30
- Udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
- Aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym
- Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
- Prace porządkowo - użyteczne