Tygryski
Godziny pracy oddziału:
- Poniedziałek:7.30 – 15.30
- Wtorek: 7.30 – 16.30
- Środa: 7.30 – 16.30
- Czwartek: 7.30 – 16.30
- Piątek: 7.30 – 15.30
Nauczycielki pracujące w grupie III:
mgr Agnieszka Nowik
mgr Patrycja Krysiewicz
Pracownik obsługi:
Barbara Kostecka
Tematyka na miesiącKWIECIEŃ:
- Różne mamy charaktery
- Wiosna na wsi
- Dbamy o przyrodę
- Polska moja ojczyzna
WIERSZ NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
,,Wiejskie podwórko”
W gospodarstwie wujka gwarno i wesoło.
Od samego rana piknik pod stodołą.
Baran z owcą beczą, krowa głośno ryczy.
A kurczaków tyle, że ich nikt nie zliczy.
Odeszły od kwoki, teraz piszczą, skrzeczą.
Gdy zobaczą kwokę, to do niej polecą.
Koza skubie trawę, sama je śniadanie,
bo jej mąż pan kozioł stoi dziś przy sianie.
W tej ogólnej wrzawie słychać rżenie koni.
Kiedy się rozpędzą nikt ich nie dogoni.
Osioł patrzy z boku, nie wie co ma robić.
Też swą obecnością piknik chce ozdobić.
Wreszcie jest gospodarz, niesie cos pysznego.
Będzie więc jedzenie tutaj dla każdego.
Trawę dziś dostanie owca, koń i krowa.
Dla osiołka porcja też już jest gotowa.
Kogut oraz kury mają pyszne zboże.
To w niesieniu jajek na pewno pomoże.
Każdy uczestniczy w wesołej zabawie.
Kiedy się najedzą, odpoczną na trawie.
PIOSENKA NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
,,Rodzinny kraj” (sł. i muz. K. Gowik)
- Polska ma flagę biało-czerwoną.
Polska ma godło swoje,
a na tym godle orzeł w koronie.
Polska to państwo moje.
Ref.: Moją ojczyzną Polska.
Mój kraj rodzinny to Polska.
I chociaż mam tak mało lat,
wiem, że tu jest cały mój świat. /x2
- Polska ma także swój hymn wspaniały.
Polska ma swą stolicę,
a tą stolicą miasto Warszawa.
W Polsce swą przyszłość widzę.
Ref.: Moją ojczyzną … /x2
KWICEIŃ
GRUPA V - SŁOWNICTWO
Ourgroup- nasza grupa
Hello; Goodbye; Bye– bye; Children – dzieci; Teacher – nauczycielka; Girls- Dziewczyny; Boys- Chłopcy
Main receptive language
Hello; How are you?; I’m good; I’m great; I’m wonderful; I’m tired, I’m hungry, I’m not so well; Bye, bye goodbye; Sit down; Stand up; Make a big/small circle
Piosenki na powitanie i pożegnanie: „Hello, hello”, „Bye, bye, goodbye”
Tematyka zajęć:
„Whotook the cookie?” - Kto zabrał ciasteczko?
Cookie – ciastko, cookie jar – słoik na ciasteczka.
Song/Piosenka–„Who took the cookie”
The sea - Morze
Sea – morze, fish – ryba, ocotpus – ośmiornica, whale – wieloryb, shark – rekin, jellyfish – meduza, starfish - rozgwiazda
Song/Piosenka – „Down in the blue sea”
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III
7.30 – 8.15
- Schodzenie się dzieci
- Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
- Zabawy indywidualne dzieci w kącikach zainteresowań
- Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
- Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczycielkę
- Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka
- Prace porządkowe
8.15-8.30
- Zabawy ruchowe i muzyczno-ruchowe, ćwiczenia poranne
8.30 – 9.00
- I śniadanie, czynności samoobsługowe, kulturalne spożywanie posiłku
9.00 – 9.30
- Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne z całą grupą
- Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę: ruchowe, muzyczne, plastyczne, poznawcze, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych
- Język nowożytny: angielski
9.30 – 11.30
- Aktywność ruchowa na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze w ogrodzie przedszkolnym
- Spacery (obserwacje przyrodnicze najbliższego otoczenia)
- Zabawy dowolne, tematyczne, badawcze w sali (niesprzyjająca aura)
- Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczycielkę
- Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach rozwoju
- Zabawy swobodne dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę
11.30 – 12.00
- II śniadanie, czynności samoobsługowe, kulturalne spożywanie posiłku
12.00 – 14.00
- Odpoczynek dzieci – relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
- Aktywność ruchowa na placu przedszkolnym
- Koło zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
- Zabawy muzyczno-ruchowe i artystyczne
- Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
- Czytanie literatury dziecięcej
14.00-14.30
- Obiad – czynności samoobsługowe, zachęcanie do zjadania sałatek i kulturalnego spożywania posiłków
14.30 – 16.30
- Udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
- Aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym
- Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
- Prace porządkowo - użyteczne