Tygryski

 Godziny pracy oddziału:

  • Poniedziałek:7.30 – 15.30
  • Wtorek: 7.30 – 16.30
  • Środa: 7.30 – 16.30
  • Czwartek: 7.30 – 16.30
  • Piątek: 7.30 – 15.30

 


Nauczycielki pracujące w grupie III:

mgr Agnieszka Nowik

mgr Patrycja Krysiewicz

 

Pracownik obsługi:

Barbara Kostecka

 


Tematyka na miesiącKWIECIEŃ:

  1. Różne mamy charaktery
  2. Wiosna na wsi
  3. Dbamy o przyrodę
  4. Polska moja ojczyzna

 

WIERSZ NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

,,Wiejskie podwórko”

 

W gospodarstwie wujka gwarno i wesoło.

Od samego rana piknik pod stodołą.

Baran z owcą beczą, krowa głośno ryczy.

A kurczaków tyle, że ich nikt nie zliczy.

Odeszły od kwoki, teraz piszczą, skrzeczą.

Gdy zobaczą kwokę, to do niej polecą.

Koza skubie trawę, sama je śniadanie,

bo jej mąż pan kozioł stoi dziś przy sianie.

W tej ogólnej wrzawie słychać rżenie koni.

Kiedy się rozpędzą nikt ich nie dogoni.

Osioł patrzy z boku, nie wie co ma robić.

Też swą obecnością piknik chce ozdobić.

Wreszcie jest gospodarz, niesie cos pysznego.

Będzie więc jedzenie tutaj dla każdego.

Trawę dziś dostanie owca, koń i krowa.

Dla osiołka porcja też już jest gotowa.

Kogut oraz kury mają pyszne zboże.

To w niesieniu jajek na pewno pomoże.

Każdy uczestniczy w wesołej zabawie.

Kiedy się najedzą, odpoczną na trawie.

 

PIOSENKA NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

,,Rodzinny kraj” (sł. i muz. K. Gowik)

 

  1. Polska ma flagę biało-czerwoną.

Polska ma godło swoje,

a na tym godle orzeł w koronie.

Polska to państwo moje.

 

Ref.: Moją ojczyzną Polska.

Mój kraj rodzinny to Polska.

I chociaż mam tak mało lat,

wiem, że tu jest cały mój świat. /x2

 

  1. Polska ma także swój hymn wspaniały.

Polska ma swą stolicę,

a tą stolicą miasto Warszawa.

W Polsce swą przyszłość widzę.

 

Ref.: Moją ojczyzną … /x2

 


 

KWICEIŃ

GRUPA  V   - SŁOWNICTWO

Ourgroup- nasza grupa

Hello;  Goodbye;  Bye– bye;  Children – dzieci;  Teacher – nauczycielka;  Girls- Dziewczyny;  Boys- Chłopcy

 

Main receptive language

Hello; How are you?;   I’m good;  I’m great;  I’m wonderful; I’m tired, I’m hungry, I’m not so well; Bye, bye goodbye; Sit down;  Stand up;  Make a big/small circle

Piosenki na powitanie i pożegnanie: „Hello, hello”, „Bye, bye, goodbye”

 

Tematyka zajęć:

 

„Whotook the cookie?” -  Kto zabrał ciasteczko?

Cookie – ciastko, cookie jar – słoik na ciasteczka.

Song/Piosenka–„Who took the cookie”

 

The sea - Morze

Sea – morze, fish – ryba, ocotpus – ośmiornica,  whale – wieloryb, shark – rekin, jellyfish – meduza, starfish - rozgwiazda

Song/Piosenka – „Down in the blue sea”


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III

 

7.30 – 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka
  • Prace porządkowe

 

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i muzyczno-ruchowe, ćwiczenia poranne

 

8.30 – 9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, kulturalne spożywanie posiłku

 

9.00 – 9.30

  • Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę: ruchowe, muzyczne, plastyczne, poznawcze, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych
  • Język nowożytny: angielski

 

9.30 – 11.30

  • Aktywność ruchowa na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze w ogrodzie przedszkolnym
  • Spacery (obserwacje przyrodnicze najbliższego otoczenia)
  • Zabawy dowolne, tematyczne, badawcze w sali (niesprzyjająca aura)
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach rozwoju
  • Zabawy swobodne dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

 

11.30 – 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, kulturalne spożywanie posiłku

 

12.00 – 14.00

  • Odpoczynek dzieci – relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Aktywność ruchowa na placu przedszkolnym
  • Koło zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
  • Zabawy muzyczno-ruchowe i artystyczne
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Czytanie literatury dziecięcej

 

14.00-14.30

  • Obiad – czynności samoobsługowe, zachęcanie do zjadania sałatek i kulturalnego spożywania posiłków

 

14.30 – 16.30

  • Udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • Aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • Prace porządkowo - użyteczne
Przedszkole Samorządowe nr 48 "Bajkowa Kraina" w Białymstoku
  • ul. Pogodna 8, 15-354 Białystok
  • kom. 505 396 196
  • tel. 085 742-84-81
  • fax 085 742-51-14
  • e-mail: ps48@um.bialystok.pl
  • ps48.edu.bialystok.pl
Powrót na początek strony