Uśmiechnięte Promyczki

 Godziny pracy oddziału:

  • Poniedziałek: 7:00 – 16:00
  • Wtorek: 7:00 – 16:00
  • Środa: 7:00 – 16:00
  • Czwartek: 7:00 – 16:00
  •  Piątek: 7:30 – 15:30

Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Małgorzata Kiryluk

mgr Klaudia Dawidczyk

Pracownik obsługi:

Katarzyna Koroś


Bloki tematyczne na czerwiec:

  • Święto dzieci
  • Jak żyrafa myje szyję?
  • Na co czeka Pani Lato
  • Za co kochamy wakacje?
  • Jak dać przedmiotom drugie życie?

 

Nauczymy się:

 

Wiersz „Pożegnanie”

 

Kiedy przyszłam do przedszkola byłam wtedy taka mała

Jak mamusia szła do pracy ja za nią płakałam.

Panie łezki ocierały i bardzo mi w tych trudnych czasach pomagały .

 

Za to wszystko prosto z serca dziękujemy!

 

Od pierwszego dnia panie były razem z nami , wciąż o wszystko się troszczyły

Wielu rzeczy nas nauczyły: tańczyć , malować , pisać , rysować.

Pięknie czytać i liczyć oraz zgrabnie ćwiczyć .

 

Za to wszystko prosto z serca dziękujemy!

 

Nauczyły nas wiele: jak być przyjacielem , jak szanować przyrodę ,

Kiedy mówić proszę , a kiedy dziękuje

Jak zachować spokój kiedy ktoś nas atakuje .

 

Za to wszystko prosto z serca dziękujemy!

 

Uczyły nas jak kochać mamę , jak kochać tatę ,

Często przypominały żeby szanować siostrę i zgodnie żyć z bratem .

 

Za to wszystko prosto z serca dziękujemy!

 

Dawały nam rady żeby nie jeść za dużo czekolady

Marzyć nam często pozwalały a za wszelką dobroć serduszkiem nagradzały .

Do pracy , nauki nas zachęcały i często nam w niej pomagały.

 

Za to wszystko prosto z serca dziękujemy!

 

Dzisiaj w ten dzień to jest oczywiste- dziękujemy również paniom kucharkom

 Dzięki ich pierogom , naleśnikom dziś niejedno dziecko wyrosło z Tadka – niejadka

na prawdziwego niedźwiadka.

 

Za to wszystko prosto z serca dziękujemy!

 

Pamiętamy o pani intendentce , która nas często z rana odwiedzała i dzieci przeliczała , zdrowe smaczne produkty na posiłki kupowała

A potem na koniec nawet nie dużo kasy od rodziców wyciągała.

 

Za to wszystko prosto z serca dziękujemy!

 

Od zawsze była z nami, z naszymi rodzicami i paniami,

Pani Dyrektor nad wszystkim czuwała i o wszystko dbała ,

 najładniejsze zabawki do naszej sali kupowała .

 

Troszczyła się o nas o każdej porze,

wiedzieliśmy że zawsze nam pomoże .

Dzisiaj w podzięce za jej serce , trud niemały

ten wiersz i kwiaty na jej ręce składamy.

 

 

Piosenka „ Piosenka pożegnalna”

 

 

Już koniec kolego, już coś poza tobą,

przed tobą znów droga otwarta.

Niech oczy ciekawe i radosna młodość

zapełniają ojczystą kartę.

 

Ref. Weź ze sobą uśmiech na drogę,

        słońcem będzie w pochmurne dni.

        Weź na drogę naszą melodię,

        co przyjaciół przypomni ci.  - x 2

 

Gdy smutno ci będzie, to zanuć piosenkę,

i chmurę na czole rozjaśnij.

A dokoła siebie rzuć piosnkę jak tęczę,

świat skrzydłem motyla ci zalśni.

 

Ref. Weź ze sobą uśmiech na drogę, - x2

 


 

 

CZERWIEC

GRUPA   IV i V   - SŁOWNICTWO

Ourgroup- nasza grupa

Hello;  Goodbye;  Bye– bye;  Children – dzieci;  Teacher – nauczycielka;  Girls- Dziewczyny;  Boys- Chłopcy

 

Mainreceptivelanguage

Hello; How areyou?;   I’mgood;  I’mgreat;  I’mwonderful;I’mtired, I’mhungry, I’m not sowell;Bye, byegoodbye; Sit down;  Stand up;  Make a big/small circle, „I like..”

Piosenki na powitanie i pożegnanie: „Hello, hello”, „Bye, bye, goodbye”

 

Tematyka zajęć:

„Shapes” – kształty

Circle – koło, diamond – diament, square – kwadrat, heart - serce

Song/Piosenka – „The shape song”

 

„Rainbow” - tęcza

Rainbow – tęcza, pink – różowy, purple – fioletowy, orange – pomarańczowy, yellow – żółty, red – czerwony, blue – niebieski, green - zielony

Song/Piosenka –„I cansing a rainbow”

 

„Summer” – lato

Beach – plaża, sand – piasek,sun - słońcelake – jezioro, mountains - góry

Song/Piosenka –„Action song for kids”

 

 



SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA IV

6.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem, ćwiczenia poranne

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

9.00- 10.00

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Zajęcia dodatkowe: język angielski, religia

10.00-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej (w sytuacji niesprzyjającej aury) – Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w sali gr IV – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach rozwoju
  • Zabawy swobodne dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę przygotowujące do nauki pisania, czytania oraz matematyki
  • Zabawy muzyczno-ruchowe i artystyczne
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Czytanie literatury dziecięcej

14.00- 14.30

  • Obiad – czynności samoobsługowo-opiekuńcze, zachęcanie do zjadania sałatek i kulturalnego spożywania posiłków

14.30- 16.00

  • Ćwiczenia utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • Aktywność własna dzieci w sali (zabawy tematyczne, konstrukcyjne)
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • Rozchodzenie się dzieci

Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.

Przedszkole Samorządowe nr 48 "Bajkowa Kraina" w Białymstoku
  • ul. Pogodna 8, 15-354 Białystok
  • kom. 505 396 196
  • tel. 085 742-84-81
  • fax 085 742-51-14
  • e-mail: ps48@um.bialystok.pl
  • ps48.edu.bialystok.pl
Powrót na początek strony