Ramowy rozkład dnia
6.30-7.30
-
Zabawy dowolne rozwijające zainteresowania dzieci -różnorodne formy aktywności w kącikach zainteresowań / zabawy konstrukcyjne, tematyczne, gry planszowe, puzzle/;
-
prace porządkowe
-
włączanie do zabaw i doświadczeń przedszkolnych potencjału tkwiącego w dzieciach
7.30-8.30
- Zabawy i ćwiczenia rozwijające m.in. percepcję wzrokową, wrażliwość słuchową, mowę i myślenie; grafomotorykę, praca o charakterze obserwacyjnym i korekcyjnym;
- Czynności organizacyjne przygotowujące do zajęć, stymulujące nastawienie dzieci na realizację zadań edukacyjnych.
- Zabawa ruchowa/ ćwiczenia poranne
- Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
- Zaspakajanie naturalnej potrzeby ruchu
ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegających wadom postawy
8.30-9.00
- Przygotowanie do śniadania -czynności higieniczne
- Śniadanie
- kształtowanie nawyków w zakresie higieny i samoobsługi
- uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania się.
9.00-10.00
- Zajęcia kierowane
- Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego,
- rozwijanie oczekiwań poznawczych oraz aktywności dziecka w obszarach: poznawczym, społecznym, emocjonalnym, fizycznym
- tworzenie pola doświadczeń rozwojowych budujących dojrzałość szkolną
10.00-11.30
- Zabawy na powietrzu – w ogrodzie przedszkolnym,
- gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace społecznie użyteczne
- wycieczki, spacery lub zabawy w sali/ zajęcia uzależnione są od pory roku i warunków atmosferycznych/.
- tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowe
- rozwijanie potencjału tkwiącegow dzieciach oraz ich zaciekawienia elementami otoczenia; poznawanie środowiska przyrodniczego i społecznego;
11.30-12.00
- przygotowanie do drugiego śniadania -czynności higieniczne i samoobsługowe;
- Drugie śniadanie - przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw.
12.00-14.00
- Odpoczynek /dzieci z grupy I i II /.
- Zajęcia relaksacyjne: bajkoterapia, muzykoterapia /dzieci z gr III, IV i V/:
- Zajęcia dodatkowe, koła zainteresowań,
- Ćwiczenia i zabawy porządkujące i poszerzające o zdobytą wiedzę i umiejętności;
- Praca indywidualna: wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień; udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zajęcia rewalidacyjne dla dzieci niepełnosprawnych
- zaspakajanie potrzeb rozwojowych
- tworzenie warunków do efektywnego wspierania dziecka; odkrywanie sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń
- pogłębianie zdobytych wiadomości i umiejętności.
14.00-14.30
- Zabawa ruchowa
- Przygotowanie do obiadu
- Obiad
- modelowanie nawyków ruchowych;
- kształtowanie nawyków zakresie higieny i samoobsługi
- wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków; nauka posługiwania się sztućcami
14.30-17.00
- Kontynuacja działalności edukacyjnej –zabawy utrwalające zdobytą wiedzę; słuchanie utworów literatury dziecięcej; praca indywidualna
- Aktywność własna dzieci /w sali lub w ogrodzie przedszkolnym/ –zabawy dydaktyczne, integracyjne, plastyczno-techniczne, gry i zabawy stolikowe; działalność własna dzieci, prace porządkowe.
- rozwijanie uwagi i myślenia, wyzwalanie aktywności twórczej i ekspresji.